Van jou was al

Van jou was de eerste hand die ik schudde.
Onnadenkend, een gebaar enkel, nietszeggend een vorm, maar toch;
van jou was de hand die ik het eerst schudde.

Van jou waren de ogen die ik het eerste zag.
Beschouwend, aftastend, onzeker. Ronddwalend maar toch
de mijne zoekend. Nieuwsgierig en reikend.
Van jou waren de ogen die ik het eerste zag.

Van jou kwamen de klanken die ik hoorde.
Jij, boven op de zolder, ik beneden op het gras,
Onverbonden en onwetend nog maar toch,
Van jou kwamen de klanken die ik hoorde.

Van jou was de mond,
De handen,
Het lijf
Jouw lijf.
Mijn begeerte, mijn hunkering,
De zindering, de golven en het genot.

Dit al was al in de eerste hand
Die ik schudde
Die van jou was.



6 reacties:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=BtwOeoeWhoo


    Maripossa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat sprak ze iemand,
    niet de minste.
    Ach wat jammer,verzuchtte ze.
    Het had gewoon moeten gebeuren.
    Ze gunden het ons.

    Minerv

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En die ene hand....kende je die? Kwam die ooit weer voorbij? Wat zei die hand jou..wat raakte het aan...in het heden of het hele lange verleden...
    Was het haar of zijn hand???
    Die hand...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://www.youtube.com/watch?v=cHcunREYzNY

    200%


    Cum

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik leer die hand langzaam kennen. En de man die eraan vast zit. Zijn hand is zo warm dat het verleden en heden tegelijk aanraakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met dank voor Barry White, Maripossa en Vera Lynn, Cum.

    BeantwoordenVerwijderen

 
woord en beeld behoren caroline marike. ongevraagde verspreiding wordt niet op prijs gesteld. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Email bij nieuwe post?

Twitter Updates

Meet The Author